Det är ingen mening med att gnälla på vädret för det är ju som det är. Värsta sommaren på 200 år😱 Jo tack, det känns i hela kroppen. Nu kan det lika gärna bli en fin höst istället. Eller iallafall höst. Det finns mycket svamp 👍🏻 och en låda i frysen börjar bli halvfull med detta goda guld 😜 Sedan april månad har ytterdörren varit helt magisk. På morgonen har solen lyst och temp-mätaren har visat mellan 11-18 grader. Jag har tagit på mig sköna kläder och tagit ut cykelnyckeln ur nyckelskåpet och så fort jag har klivit ut genom ytterdörren så har det börjat regna, hmpf. Det har hänt åtskilliga gånger så, hur ska jag tolka det? Ta på mig regnkläder kanske? Men hur kul är det att cykla i spöregn? Nej, inte ett dugg. Likasamma med simningen. Det är ganska skönt att simma i ljummet vatten när det regnar men fy för att gå upp ur vattnet. Jag är ju frusen ändå. sist jag skrev här så hade ju vikten stannat av men nu har det börjat gå nedåt igen 😳 Förstår inte riktigt varför? Det verkar som att kroppen har vilat lite och anpassat sig till sin nya kostym och nu är det dags för nästa kostym. 
I onsdags kväll började jag få skapligt ont i magen, övre magen. Jag tog en Omeprazol (för magsyran) och gick och la mig. På torsdagsmorgonen hade jag ännu värre ont men under dagen mattades det av lite. Ont som f..n på torsdagkvällen, samma visa. Omeprazol och gick och la mig. På fredagen ringde jag till kirurgen för då stod jag inte ut längre. Det blev akuten och en massa undersökningar (+ väntan förstås). Under tiden jag satt på akuten så mattades krampen av och själv tror jag nu att det var en gallsten som satt fast och lossnade av sig själv? Undersökningar (skiktröntgen bl a) och provtagningar visade inget speciellt och jag kunde åka hem, utan kramp☺️ 
Med facit på hand, för någon vecka sedan så tyckte jag att jag var lite gulaktig i hyn och påpekade det för mannen. Han tyckte jag såg solbränd ut, hm. Men det kan ju mycket väl vara ett gallstensanfall jag har haft? 
Det är väldigt vanligt efter en GBP-op. 
Nu är det bra iallafall (pepparpeppar). Jag har ätit och druckit ungefär som vanligt under helgen och det har gått bra så nu håller jag tummarna. Annars rullar det på här. Idag väntar vi en leverans från IKEA, spännande. 
Sammanlagt har jag nu gått ner c:a 30 kg och det är underbart, fjäderlätt på något vis. Det gör ont att ligga på bara golvet och göra situps, hahaha. Jag börjar bli lite benig. Likadant när jag ligger på sidan i sängen, fasen så knotigt att försöka ligga med knäskålarna mot varann, men ändå angenämt👍🏻
nej, nu ska jag göra mig något att äta. 
Solen skiner, himlen är skyigt grå, det blåser och det är 14,6 grader, brr

Kommentera

Publiceras ej